Szyfrowanie wiadomości wysyłanych w webmailu
Szyfrowanie wysyłanych wiadomości wymaga uzyskania certyfikatu odbiorcy i wczytania go do kontaktu odbiorcy w książce adresowej. Certyfikaty odbiorców można uzyskiwać z otrzymanych i podpisanych cyfrowo wiadomości.
Wyświetlona wiadomość będzie miała specjalną ikonę przy temacie wiadomości i dodatkowe pole nagłówka „certyfikat publiczny”.
Nadawca maila musi być dodany do książki adresowej. Jeśli go tam nie ma, konieczne jest jego dodanie przed podjęciem próby wczytania certyfikatu. Do utworzenia kontaktu w książce adresowej wystarczy wyświetlić pole znajdujące się pod adresem nadawcy, jak pokazano poniżej:
Nowy kontakt będzie dodany do książki adresowej po akceptacji. Poszczególne pola książki adresowej można edytować według własnego uznania. Konieczne jest ustawienia nazwy użytkownika i adresu mailowego, pozostałe pola są opcjonalne.
Po akceptacji nowego rekordu otrzymamy potwierdzenie dodania kontaktu:
W kolejnym kroku możemy przystąpić do wczytania otrzymanego w mailu certyfikatu nadawcy. W tym celu sprawdzamy, czy mamy dane użytkownika w książce adresowej.
Po upewnieniu się, że dane nadawcy są w książce adresowej, można wczytać certyfikat nadawcy, wybierając opcję certyfikatu publicznego i dodając go do kontaktu.
System poprosi o wybranie elementu z książki adresowej
Certyfikat zostanie wczytany po kliknięciu przycisku OK.
Certyfikat zostanie wyświetlony: