Funkcjonalność SmartAttach
System pocztowy ma ustawiony limit na wielkość wysyłanej wiadomości wynoszący 40 MB. Jest to suma treści,
nagłówków i załączników. Limit na załącznik wynosi 20 MB. Można jednak przy użyciu opcji smartattach dołączać
pliki wielkości do 2 GB. Pliki mogą być zaczytane z folderu Dokumenty użytkownika lub jego komputera. W
przypadku
zaczytywania plików z komputera będą one dołączane do wiadomości i zapisywane w katalogu Dokumenty lub jego
folderach.
Istotne jest, że pliki z katalogu Dokumenty są wliczane w limit konta i są w nim przechowywane do
momentu ich skasowania przez użytkownika, ale nie wcześniej niż odbiorca wiadomości pobierze załącznik.
Całą procedurę rozpoczynamy od tworzenia wiadomości, standardowo ustawiamy adresy odbiorców, redagujemy treść i decydujemy w jaki sposób chcemy wysłać dołączony plik.
Poniższa ilustracja przedstawia tworzenie wiadomości z wykorzystaniem funkcji smartattach.
Plik może byc dołączony z katalogu dokumenty z konta użytkownika, co pokazuje poniższy załącznik.
Może być również dołączany z folderu lokalnego komputera.Dołączone pliki w formie bezpośrednich plików lub linku są widoczne na ekranie redagowanego maila. Odbiorca takiej wiadomości otrzyma załącznik lub link do załącznika z możliwością jego pobrania.
Ściągnięcie pliku do katalogu Dokumenty nadawcy może zająć trochę czasu, zależnie od przepustowości łącza i
wielkości załącznika.
Odbiorca takiej wiadomości otrzyma załącznik lub link do załącznika z możliwością jego pobrania.
W przypadku wysłania wiadomości do odbiorcy w innej domenie w mailu zamieszczany jest link do pobrania pliku. Plik zostanie zapisany na lokalnym komputerze odbiorcy wiadomości. Poniżej przedstawione przykładową wiadomość u odbiorcy.
W wyniku kliknięcia na wybrany plik pojawi sie nowa strona z opcją umożliwiająca ściągnięcie pliku.